Метою дослідження «Соціальне підприємництво в Україні в часи COVID-19 через призму гендерної рівності» є підготовка обґрунтованих рекомендацій щодо розвитку соціального підприємництва в Україні на основі найбільш актуальних даних щодо впливу кризи, спричиненої пандемією COVID-19, на діяльність соціальних підприємств та його взаємозв’язку із питаннями гендерної рівності.
Авторка проєкту - Лілія Антонюк, юристка, гендерна експертка, виконавча директорка ГО «Жіноча Ліга», стипендіатка програми Eastern Partnership Civil Society Fellowship 2020, EU4Youth Alumna, випускниця програм Erasmus+.
Реалізація проєкту стала можливою завдяки фінансуванню Європейського Союзу у межах стипендіальної програми Eastern Partnership Civil Society Fellowship.
-----
Соціальне підприємництво як явище вже давно відоме світовій спільноті. Хоча в Україні його становлення розпочалось відносно нещодавно, темп розвитку українського соціального підприємництва просто вражає. Якщо у 2013 в нашій країні діяли лише 41 соціальних підприємців та підприємниць, у 2017 їхня кількість сягнула 150, то станом на 2020 говорять про існування щонайменше 1000 соціальних підприємств.
Варто зазначити, що, незважаючи на значну популярність цього феномену, єдиного визначення терміну «соціальне підприємництво» не існує ані у вітчизняній науковій спільноті, ані на законодавчому рівні. У аспекті міжнародних відносин кожна країна самостійно визначає, що саме вона вкладає в цей термін та яким чином регулює функціонування соціальних підприємців та підприємниць на своїй території.
Дослідження «Соціальне підприємництво в Україні в часи COVID-19 через призму гендерної рівності» проводиться у рамках стипендіального проєкту Лілії Антонюк – стипендіатки програми Eastern Partnership Civil Society Fellowship 2020 – завдяки фінансовій підтримці Європейського Союзу. Його метою є підготовка обґрунтованих рекомендацій щодо розвитку соціального підприємництва в Україні на основі найбільш актуальних даних щодо впливу кризи, спричиненої пандемією COVID-19, на діяльність соціальних підприємств та його взаємозв’язку із питаннями гендерної рівності.
Основні завдання дослідження:
-
Окреслити процес становлення та розвитку соціального підприємництва в Україні, а також особливості законодавчого регулювання діяльності соціальних підприємств;
-
Визначити основні перешкоди, які стоять на шляху розвитку соціального підприємництва в Україні;
-
Виявити вплив кризи, спричиненої COVID-19, на діяльність українських соціальних підприємств;
-
Ідентифікувати взаємозв’язок між питаннями гендерної рівності та соціального підприємництва;
-
Підготувати обґрунтовані загальні та детальні рекомендації щодо розвитку соціального підприємництва в Україні.
Методологія дослідження включає як аналіз нормативної бази, статистичних та соціологічних матеріалів, так і безпосереднє спілкування із соціальними підприємцями та підприємницями, фахівцями і фахівчинями із соціального підприємництва, гендерними експертами та експертками, представниками і представницями громадянського суспільства. Зокрема, у червні-липні 2020 було здійснено опитування 51 соціальних підприємців та підприємниць з різних регіонів України, а в листопаді 2020 проведено відкриту експертну дискусію «Соціальне підприємництво в Україні в часи COVID-19 та гендерна рівність».
Для цілей цього дослідження, термін «соціальне підприємництво» вживається у розумінні підприємницької діяльності, яку здійснюють різноманітні суб’єкти незалежно від форм власності та юридичної реєстрації з метою отримання прибутку та спрямування його на досягнення суспільного впливу шляхом вирішення екологічних та/або соціальних проблем.
Зміст цього дослідження є відповідальністю виключно авторського колективу і жодним чином не відображає позицію Європейського Союзу.
Ознайомитись із текстом дослідження ви можете тут:
https://womensleague.app.link/e/social_entrepreneurship_covid19_report_pdf